Controlekamer meubilair: van ontwerp tot installatie

Een 24/7 omgeving is een werkplek die een bijzondere aandacht verdient. Aandacht voor zowel het functionele als het ergonomische aspect. Want het welzijn en de productiviteit van de operators moeten vooropstaan. Is het inrichten van een meld- of controlekamer met het juiste meubilair niet jouw specialiteit? Vertrouw dan op de kennis en ervaring van Ergo-Lab!

Controlekamer meubilair volgens de hoogste toekomstgerichte normen

Een meldkamer, verkeerscentrale of bewakingsruimte moet ingericht worden als volwaardige wisselwerkplek. Om hieraan tegemoet te komen, werken wij samen met onze partner Knürr® Consoles – A Vertiv Company. Zo leveren wij 24/7 tafelconcepten die voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen op het vlak van duurzaamheid, materiaalkeuze en ontwerp.

Onze controletafels zijn zowel in hoogte verstelbaar (van 65 cm tot 128 cm) als modulair en uitbreidbaar. Ze bieden voldoende beenruimte en worden volledig operatief gemaakt met:

  • schermen (verstelbaar tot 40 cm in hoogte en tot 17 cm in diepte),
  • persoonlijk klavier en muis,
  • patchpanelen in voetelement,
  • geperforeerde ventilerende panelen,
  • USB-connecties en power,
  • voldoende noodstroomvoorzieningen,
  • vakkundige kabelgeleiding,
  • KVM-technologie.

De implementatie van alle controlekamer meubilair gebeurt bij Ergo-Lab altijd volgens de hoogste normen die in de toekomst zullen gelden (minstens 20 jaar toepasbaar). Gezien de maatschappelijke impact is dit een belangrijke vereiste binnen een controlekameromgeving want de veiligheid primeert.

Controlekamer meubilair
Controlekamer meubilair

Een comfortabele zitervaring

Bij een controlekamer hoort uiteraard ook de juiste controlekamerstoel. Als 24/7 specialist verdelen wij de Svenstol® 24-uurs stoelen. Zonder twijfel de beste controlekamerstoelen die er zijn. Dankzij hun unieke combinatie van ontwerp, comfort en prestaties zijn deze stoelen uitermate geschikt voor de eisen van beeldschermwerkplekken in controlekamers.

Van ontwerp tot installatie

In het totale ontwerpproces van een controlekamer speelt ergonomie een belangrijke rol. Als innovatieve partner analyseren wij de noden en behoeften vanuit ergonomisch standpunt. Of het nu gaat om een volledig nieuwe of een herinrichting van een 24/7 werkplek. Zo bepalen we niet alleen de meest optimale ruimtelijke indeling maar houden we ook rekening met akoestiek, verlichting, klimaatbeheersing, kleurgebruik, kijkafstanden, communicatienoden, werkprocessen, nodige apparatuur, ontspanningruimtes enzovoort.

Het inrichten van een controlekamer is tot slot telkens maatwerk. Een gepersonaliseerd functioneel én ergonomisch ontwerp met aandacht voor alle factoren die de operators helpen om efficiënter en meer ontspannen te werken. Contacteer ons vrijblijvend voor een eerste kennismaking om jouw 24/7 werkomgeving klaar te stomen voor de toekomst.