Inrichting controlekamer Luik

De realisatie van deze controlekamer in Luik is onderdeel van een totaalproject op 11 verschillende locaties voor een Belgische speler uit de telecomsector*.

Met onze partner Knürr® Consoles – A Vertiv Company zorgden wij voor de vervanging van 26 oude controletafels met slechte bekabeling. We wijzigden en optimaliseerden ook de lay-out van de ruimte. Omdat ergonomie en duurzaamheid verweven zitten in ons DNA, namen wij alle oude tafels inclusief bekabeling terug voor refurbishment.

Een snelle uitvoering

Dankzij een goede voorbereiding en aanpak konden we dit project binnen 14 dagen (10 werkdagen) volledig realiseren. We demonteerden de oude controletafels één voor één en plaatsten telkens een nieuwe werktafel, speciaal ontworpen voor 24/7 gebruik. Ze bieden een maximale stabiliteit en een lange levensduur.

Full option 24/7 werktafels

Alle 24/7 werktafels werden nauwkeurig geïnstalleerd en volledig operationeel gemaakt met onder meer:

  • aangepaste verlichting,
  • in hoogte verstelbare werkbladen,
  • schermen die in hun totaliteit voor- en achterwaarts (in de diepte) verstelbaar zijn,
  • patchpanelen en bekabeling,
  • ingewerkte radioapparaten en andere apparatuur.

Kortom: alles erop en eraan volgens de hoogste (veiligheids)normen die in de toekomst zullen gelden. Zo garanderen wij dat deze werktafels minstens 20 jaar bruikbaar zijn. Niet onbelangrijk gezien de maatschappelijke impact van een controlekameromgeving waar welzijn en veiligheid vooropstaan.

Ergo-Lab als kennispartner

Met meer dan 20 jaar ervaring als ergonomisch specialist, stelt Ergo-Lab zich tot slot blijvend beschikbaar als kennispartner. Zo zullen wij nog instaan voor ergonomische trainingen, zowel plenair als individueel, gekoppeld aan herhalingssessies om de kwalitatieve, duurzame en gezonde werkomgeving binnen de nieuwe controlekamer in Luik te waarborgen.

* Om GDPR-reden vermelden wij de naam van de klant niet.

controlekamer-luik

Een voorstel op maat ontvangen?